SuperTwin Poland

Aktualności

12 stycznia 2020
Jak zdobyć Licencję zawodnika PZM? Czym jest, czemu służy? Dowiecie się tego oglądając poniższy
08 grudnia 2019
Tradycyjnym ukoronowaniem sezonu była Gala Mistrzów Sportu Motocyklowego 2019, która w pierwszą niedzielę grudnia,

Od pewnego czasu zastanawialiśmy się, która z klas wyścigowych – zasadami rozgrywek – przypominałaby popularne za granicami cykle wyścigowe, potocznie zwane Gentelmen Racing. Wyścigi, w których na pierwszym miejscu stoi dobra zabawa, wynikająca z rywalizacji fair play na torze, nie zaś chora rywalizacja na padoku. Seria, w której na padoku każdy sobie pomaga, dzieli się nowymi rozwiązaniami zastosowanymi w swoim motocyklu i pomaga rywalom, jednak gdy zgasną światła – „to nie ma przebacz” – każdy z każdym walczy o zwycięstwo.
Podobne zasady rządzą w seriach wyścigowych dla motocykli klasycznych, jednak nie oszukujmy się – klasyki nie są dla wszystkich – nie każdemu pasuje walka na czterdziestoletnich maszynach. Co więcej – niektórym jest ich wręcz szkoda.
Założenia były następujące: motocykle mają być stosunkowo nowe, najlepiej by posiadały wtrysk, ale nie jest to warunek. Motocykle mają mieć powyżej 600 cm3, ale nie mogą być zbyt mocne. Motocykle powinny wyglądać jak wyścigowe motocykle z prawdziwego zdarzenia. Motocykle mają być dostępne dla każdego. Najlepiej by dało się kupić konkurencyjną maszynę zarówno za kilka jak i kilkadziesiąt tysięcy złotych – taką, która ma lat dwadzieścia albo jest zupełnie nowa, jednak na torze – obie będą mogły ze sobą konkurować „koło w koło”. Motocykle, które będzie można rozwijać za stosunkowo niewielkie pieniądze, a dostęp do wiedzy jak to zrobić – będzie na wyciągnięcie ręki.
Wydaje się nieprawdopodobne? A jednak się da! Istnieje klasa, która cieszy się ogromną popularnością w krajach, w których sport motocyklowy stoi na bardzo wysokim poziomie – między innymi w USA, Wielkiej Brytanii, Niemczech, Czechach i wielu innych.
Zastanawiacie się jaka to za klasa? To Supertwin – klasa przeznaczona dla motocykli dwucylindrowych, chłodzonych cieczą, o pojemności do 650 cm3.
Najpopularniejsze maszyny spełniające wymogi startu w tej kategorii to: Suzuki SV 650, Kawasaki ER6, Suzuki Gladius, Kawasaki Ninia 650, Cagiva Raptor 650, Hyosung GT650.
Ktoś powie, że daleko im do maszyn sportowych, że nie mają zawieszenia itp., itd. Dopuszczalne są jednak modyfikacje – na poziomie, który nie powinien zrujnować budżetu zawodnika-amatora.
Jeśli nie wierzycie – zapraszamy do zapoznania się z regulaminem.

Zapraszamy też do odwiedzenia naszej strony na Facebooku!
 


Fot.: James Smith.

pliki do pobrania

Regulamin dla klasy SuperTwin (nieoficjalny)

 

Jesteśmy najlepsi

Aktualności

Aenean sagittis mattis purus ut hendrerit. Mauris felis magna, cursus in venenatis ac, vehicula eu massa. Quisque nunc velit, pulvinar nec iaculis id, scelerisque in diam. Sed ut turpis velit. Integer dictum urna iaculis vestibulum finibus. Etiam tempus dictum rhoncus. Nam vel semper eros. Ut molestie sit amet sapien vitae semper. Pellentesque habitant morbi tristique senectus et netus et malesuada fames ac turpis egestas. 

12 stycznia 2020
Jak zdobyć Licencję zawodnika PZM? Czym jest, czemu służy? Dowiecie się tego oglądając poniższy
08 grudnia 2019
Tradycyjnym ukoronowaniem sezonu była Gala Mistrzów Sportu Motocyklowego 2019, która w pierwszą niedzielę grudnia,

Pragniesz poczuć prawdziwe emocje?

Dołącz do nas

+48 512 09 88 89

SuperTwin Poland

Created with WebWaveCMS


Wspierają nas: